JOM LAKSANAKAN AQIQAH NORMA BAHARU PASCA PKP. MURAH, MUDAH, BEBAS COVID 19. HUBUNGI SEKARANG 019-6969515. LAKSANAKAN AQIQAH, PASTIKAN UMM BARAQAH

Selasa, 9 April 2013

“Orang yang memelihara anak yatim dalam kalangan umat Muslimin, memberinya makan dan minum, pasti Allah SWT akan memasukkan ke dalam syurga, kecuali ia melakukan dosa yang tidak boleh diampuni.” (HR. Tarmidzi dari Ibnu Abbas)

Anak Yatim ialah kanak-kanak yang kematian salah seorang, sama ada ibu atau bapa. Anak-anak yang kematian kedua ibu bapa biasanya dikenali sebagai yatim piatu. Melalui hadis di atas dapatlah kita simpulkan bahawa Allah SWT menyeru umat Islam menjaga kebajikan anak-anak yatim.

  Layanan yang baik serta pembelaan seharusnya diberikan kepada kanak-kanak yang tidak mempunyai ibu bapa. Mereka harus dijaga dengan sebaik-baiknya dan sesiapa yang melakukan hal itu Allah SWT akan menjanjikan balasan yang cukup besar. Namun jika sebaliknya, sudah pastilah azab Allah SWT akan diterima sebagai balasan.


Kami menyeru kepada diri kami dan tuan-tuan untuk meringankan beban anak-anak ini melalui sumbangan yang seberapa mampu. Mudah-mudahan hidup kita akan bertambah berkat, selamat di dunia dan di akhirat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan