JOM LAKSANAKAN AQIQAH NORMA BAHARU PASCA PKP. MURAH, MUDAH, BEBAS COVID 19. HUBUNGI SEKARANG 019-6969515. LAKSANAKAN AQIQAH, PASTIKAN UMM BARAQAH

Isnin, 24 November 2014

Newborn Lamb

















Assalamualaikum Wrmbth

Segala Puji-Pujian Bagi Allah, zat yang Maha Berkuasa dan Maha Agung.
Pada  minggu lalu, kandang kami dikejutkan dengan kelahiran anak biri-biri dari jenis Dorper melalui biri-biri yang di import dari Australia. Kami sendiri tidak menyangka akan melihat kekuasaan Allah Ta'ala dengan memelihara ibu dorper tersebut yang di import untuk tujuan sembelihan(Daging).

Kecekalan ibu Dorper ini mengharungi urusan pemunggahan masuk untuk penerbangan, di tambah pula dengan tekanan berada didalam penerbangan selama 7jam 30minit dari Melbourne, berasak-asak pula dengan biri-biri lain dan proses pemunggahan keluar serta perjalanan untuk sampai ke kandang kami memang cabaran yang hebat bagi ibu Dorper tersebut.

Sebelum ini kami hanya melihat dan mendengar kandang-kandang rakan ternak kami yang lain menerima kelahiran biri-biri pedaging import, kali ini dengan zat Allah kami sendiri mengalami pengalaman tersebut yang masih lagi segar di dalam ingatan kami. Ianya adalah satu keajaiban bagi kami kerana Allah menjaga dan memelihara ibu Dorper tersebut daripada disembelih. Kebetulan pula memang pada waktu tersebut kami sedang "clearkan" kandang untuk kemasukan stok baru.

Mungkin ianya bukanlah perkara yang terlalu besar atau menghairankan bagi umum, namun bagi kami ianya adalah kejadian yang sangat indah dan agung daripada perancangan yang Maha Pencipta. Jika diizinkan Allah, kami akan jaga anak Dorper tersebut sehingga besar dan merancang untuk menggunakan baka tersebut untuk projek penternakan biri-biri yang kami sedang jalankan.

Mohon doakan untuk kami agar semuanya berjalan dengan lancar. InsyaAllah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan